fredag den 10. december 2021

Øreringe til Sille...

Da jeg lave øreringe til Louise, lavede jeg også øreringe til min niece, Sille.

Jeg må dog indrømme, at det var med samme følelse, som da Lene og jeg lavede øreringe til Lenes niece, Maya (mere om det her og her).  Disse unge teenager-damer ved hvad de vil ha', og de er ærlige i deres dom, hvilket er fair nok. 

Sille ønskede sølvøreringe.  De skulle hænge, men ikke fylde for meget, være diskrete, ikke for farvestråelde, og samtidig være interessante.  Det er hendes mors, Louises, udlægning.

Nå, men det er da nemt nok, ikk' sandt?  

Det første par (ovenover) er inspireret af disse Dulong-øreringe.  Med snoede sølvringe og ferskvandsperler. 

Det næste par består af tre små ferskvandsperler sat på en perlestav.  Lyseblå, hvide og grå perler.

Det tredje par er lavet af to led facetterede, farvede zirkoner på perlestave og afsluttet med en lille dinglende hvid ferskvandsperle.

De er 3,5 cm lange og de mest "larmende" øreringe som jeg lavede til Sille.

Det fjerde par, af i alt fem, er lavet af små hvide ferskvandsperler, sart-blå ovale akvamarin-halvædelsten og til sidst facet-slebne turkise agater.

Det aller sidste par består af små hvide ferskvandsperler og rosa koral-splitter.

Det bedste af det hele er, at Sille blev glad, og at hun kan lide dem alle sammen.

Det gør, at glæden ved at give, er god!  

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...