mandag den 26. august 2019

Stensøjler af hulsten...



Tidligere på sommeren lavede jeg stensøjler af hulsten, som nu pryder ved hoveddøren.

Jeg har stablet stenene på metalstænger, som er banket ca. 20 cm ned i jorden.  Metalstængerne er fra XL Byg og er 6 mm tykke, og stærke nok til at holde stenene.

Stensøjlerne er inspireret af stensøjler i Klitmøller, aka cold Hawaii i Thy.  Jeg tog disse billeder i Klitmøller, da vi var på sommerferie der for tre år siden:

 

...og så mine mere beskedne, men bestemt fine stensøjler :-)


/Bella

4 kommentarer:

  1. Dejligt at høre fra dig igen :-) Jeg venter spændt på din poncho. Den ser så fin ud og vi vil jo gerne se den på. Skønt brug af dine hulsten skøn idé du har fundet der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henriette! Så er vi to, jeg venter også spændt på ponchoen. Men den virker til at leve sit eget liv -- eller at lide under min tilsyneladende manglende koncentration. For i går aftes da jeg greb fat i strikketøjet og satte mig tilrette, da opdagede jeg en fejl to rækker nede. Hrmm!? Altså!! Så nu strikker jeg baglæns for at rette fejlen, og på den måde går det jo ikke fremad. Men jeg lover dig, at den bliver færdig og at du får den at se :-)
      Ja, idéen med hulstenen er skøn. Jeg havde bare mine sten liggende i store skåle på terrassen. Dvs. der ligger stadig mange, for ikke alle havde jo huller på 6mm eller større :-).

      Slet
  2. Hvor er de fine, dine søljer - og hvilken imponerende samling :-)
    Jeg har to et eller andet sted...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Susanne! Der er en meget enkel forklaring på min store samling af hulsten. Mine forældre bor ved en strand med mange sten, her i blandt hulsten, og der går sport i at finde sten med hul i. Og er de først fundet, skal de også med hjem :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...