tirsdag den 6. september 2022

Colours and squares af Lise Franck...

Mens jeg venter på at min venstre pegefinger skal blive god, og dermed strikkeklar, forsøger jeg mig med lidt hækling.  For jeg savner at ha' noget i hænderne om aftenen.

Jeg har kastet mig over det smukke tæppe af Lise Franck, som hækles i baner med stangmasker.  Prøv at Google det, for der findes mange smukke eksempler på tæppet -- meget inspirerende.

Mit tæppe skal være et babytæppe.  Dels har jeg mange rester, og dels har det en størrelse som gør det nemt at rejse med mens man er i gang med det.

Jeg hækler i Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalg på nål 3.  Jeg har slået op på nål 4.

Og hvis du nu sidder og tænker: Wauw Bella!  ...sikke nogle flotte lige kanter du kan lave😍

Så kan jeg fortælle, at jeg bruger denne teknik, som forklares her af f.eks. Guldsnoren (YouTube).

Opskriften af Lise Franck anviser at man starter ny række med de klassiske tre luftmasker, men denne teknik giver et pænere resultat, og når nu der skal hækles rundt om banerne, vurderer jeg, at det her vil blive pænere.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...