onsdag den 19. oktober 2022

Nyt forsøg med Ditte Larsens skønne halsedisse...

 

Det her er et billede af et billede af en skøn halsedisse fra Ditte Larsens strikkebog "Hammershøj på pindende".  Jeg har tidligere teststrikket halsedissen, for så at købe dyrt garn til en luksusudgave.

Men ak, jeg blev fejlvejledt ved garnkøbet, og det projekt endte helt katastrofalt.  

Jeg har forlængst lagt katastrofen bag mig, og har de seneste par dage lavet strikkeprøver med udgangspunkt i det eksisterende garnlager.  Der er ingen grund til at bruge penge på garn, når jeg har garn liggende -- og slet ikke i disse tider.  

Jeg har nu slået masker op i en tråd summer cashmere og en tråd alpaca superfine, og strikker på pind 4.  

Altså, hvis min venstre pegefinger vil!!
For den er stadig ikke for god.  Da jeg i sidste uge fik influenza- og coronavaccine, viste jeg fingeren frem til min læge, som kiggede uimponeret på den og tørt konstaterede, at det nok ville komme til at tage et godt stykke tid.

Men lad os glemme alt om fingeren, og i stedet fokusere på halsedissen, for er den ikke skøn?

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...