onsdag den 7. maj 2014

Mussel-malet øreringevedhæng...



NB! Dette indlæg er redigeret efter krav fra Royal Copenhagen's advokater.  Billeder af vedhæng med mussel-inspireret mønster er fjernet.  For uddybning læs evt.dette blogindlæg.

Da vi -- herren i huset og jeg -- lavede mussel-malet ringe i krympeplast i weekenden, lavede vi også øreringevedhæng.  De blev bare ikke helt så gode.  Tanken er god nok.  Men jeg insisterede på, at vi skulle lægge noget tungt, fladt oven på vedhængende, straks da vi tog dem ud af ovnene, for at være sikre på at de blev helt flade.  Set i bagklogskabens klare lys, var det dumt.  For det første var de fint flade, da vi tog dem ud af ovnen, dernæst er jeg sikker på, at det er derfor at farven "løb" ud.  Så det er en ommer. 

Og de bliver også lavet om, for jeg er vild med idéen.  De vil være fine i creoler der måler 1,5 cm, og de vejer ingenting, så de tynger ikke øreflippen.  Diameteren på vedhænget er ca. 1,4 cm.  Det oprindelige udgangspunkt før "bagning" var 3,5 cm. (snapseglas-diameter :-))  Hullerne klippes med hultang inden "bagning".

Kh.
Bella

2 kommentarer:

  1. Hvor super ærgeligt. Ideen var ellers god og jeg havde nok gjort det samme som du :-)

    SvarSlet
  2. Tak, Gitte! Men jeg prøver bare igen :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...