søndag den 4. maj 2014

Nye mussel-malet ringe...



NB! Dette indlæg er redigeret efter krav fra Royal Copenhagen's advokater.  Billeder af fingerringe med mussel-inspireret mønster er fjernet.  For uddybning læs evt.dette blogindlæg.

Denne gang er ringene blevet meget bedre end sidst.  Jeg har brugt krympeplast fra Panduro Hobby, sådan som jeg gjorde den første gang.  Men det er helt klart en læringsproces.  Denne gang har jeg noteret mig, hvor omhyggeligt og præcist plasten skal klippes, for hver lille ujævnhed forstørres, når plasten krymper.  Denne gang varmede vi også ovnen mere op (til 190 grader), men havde stadig hver ring i ovnen i 2,5 min. -- én ad gangen.  En anden ting jeg også har lært siden sidst er, at når jeg går med en ring, skal jeg huske at tage ringen af, når jeg vasker hænder.  Gør man ikke det, kan farven løbe ud, og tonen i ringen bliver lyseblå.  Ellers skal man ikke være forsigtig, for plasten/ringen er overraskende robust.

Jeg håber, at du også har haft en god (kreativ) weekend!

Kh.
Bella

DIY – materialer: krympeplast, blyant, lineal, Posca-tusch (0,7 mm), saks, bagepapir, ovn og form-dims til at forme ringen rundt om.   "Vi" brugte en tyk tusch, som lige fik et par runder malertape, for at få den helt rigtige ringstørrelse til mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...