torsdag den 19. oktober 2017

Luxus-mix med ring-i-ring-lås...


Jeg har syet perlekæden, som jeg strengede op da lyset endelig fandt vej ind gennem vinduerne her i Oslo.  

Det er blevet en flot perlekæde med ferskvandsperler mixet med forskellige knapperler (også kaldet møntperler) i mocca, blå-grå, creme og lyseblå perler samt bittesmå hvide, runde perler og med en såkaldt ring-i-ring-lås i sølv, som er monteret meget elegant pga. låsens konstruktion.  

Perlekæde måler inklusiv lås 47,5 cm -- det er en perlekæde der kræver plads :-) 

Jeg nåede også at sy den to gange.  Første gang syede jeg den på almindelig perletråd slået af tre tråde.  Men jeg havde ikke taget højde for, at jeg har blandet perler fra forskellige perlestrenge, og at de i dette tilfælde har forskellige hulstørrelser, og at flere af perlerne derfor sad løst på tråden.  Det duer ikke.  Der var også et par perler, som ikke sad pænt ved siden af hinanden, dem flyttede jeg også.  I anden omgang blev perlekæden syet på tyk perletråd slået af fire tråde.

I næste uge finder perlekæden vej til den svenske skærgårdspræst :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...