søndag den 17. december 2017

New Nordic Christmas Star...


Dagens adventsgave til min mor, svigermor, Louise og Christina er flettede julestjerner i den flotte, flade udgave, hvor midterfeltet er løftet og giver tekstur til stjernen.  

Den er så fin!  
Enkel og elegant!

Jeg kalder den "New Nordic Christmas Star" :-)

Den stjerne har jeg været vild med siden, jeg så den første gang hos Sonja med bloggen Starfolds.dk, da hun præsenterede varianter af den klassiske flettede julestjerne.  


Min oprindelige plan var, at jeg ville lave et "gavesæt" bestående af alle fire stjerner i samme type papir, men i forskellige størrelser.  Det blev dog for rodet at se på, synes jeg.

Planen var også, at stjernerne skulle flettes af de mange strimler jeg allerede har :-)  Men de fik aldrig rigtig det udtryk jeg gik efter.  De skulle være hvide og ikke mønstrede eller farvede, og i en kraftigere kvalitet end de hvide flettestrimler jeg har.  

Derfor var hvide flettestrimler i en lækker kvalitet på min indkøbsliste, da Louise og jeg var til Kreative Dage-messe i Fredeicia i oktober.  Jeg fandt flettestrimlerne hos Creative papir -- super-lækker kvalitet og enormt gode at flette af! :-)


Men også ret svære at lave hul i, og det kostede et par stjerner på den konto.  

Derfor har pigerne ikke fået hver 5 stjerner, men 4 eller 5 stjerner.  Jeg ved ikke hvem der har fået 4 og hvem der har fået 5.  Og jeg kunne ikke lave flere, for strimlerne lå i Oslo!  Selvfølgelig gjorde de det :-)


Glædelig 3. søndag i advent!

/Bella
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...