søndag den 9. december 2018

Hæklede stjerner...


Dagens advendtgave til min mor, svigermor, Louise og Christina er hæklede stjerner til ophæng.  

Fine, små stjerner som måler ca. 4.5 cm i diameter.  De er hæklet på nål 2,5 i hvid Sisa blackhill Once fra Garnudsalg

Der naturligvis ikke hæklerier der kan måle sig med Louises yndige hæklede engle fra i søndags. 

Men siden at udgangspunktet er, at det skal være sjovt at lave (ikke mindst fordi jeg skal lave mange, når alle skal ha'), så er det lidt af en bedrift, at jeg disker op med hækle-småtterier, som disse stjerner.  At hækle småt, er normalt ikke min kop te.

Det sjoveste har dog også været at udvikle opskriften på stjernen.  Jeg ledte længe på nettet og på Pinterest efter en opskrift på en stjerne, som havde netop det udtryk af lethed, som jeg ledte efter.  

Men da jeg ikke kunne find en opskrift, lavede jeg min egen :-)


Stjernerne er stivet med sukkervand -- ligedele vand og sukker!  

Det blev varmet op i en gryde så sukkeret smeltede, og da vandet havde håndtemperatur blev alle stjerne dyppet, og overflødigt vand blev presset af, og stjernene blev spændt op til tørre på skummåtterne.


Her lå de en dags tid, men kunne have været pillet af tidligere.



Ha' en god anden søndag i advent!

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...