torsdag den 7. februar 2019

Nye øreringevedhæng til Lene...


I juleferien lavede jeg nye øreringevedhæng til Lene.  De skulle erstatte de tidligere, som jeg lavede for et par år siden, og som hun har brugt igen og igen, på job, i solen og i haven, på aktiv ferie (cykling og vandring), og hun har badet med dem i hav- og klorvand. 

De har med andre ord stået model til en del, og det kunne ses på dem.  De trængte til at blive frisket op.

Hvilket gav mig mulighed for at prøve et andet udtryk af.  På den første udgave (nedenfor) har jeg ladet ferskvandsperlens flade ende fungere som bund, og udnyttet den buede top til at lade agat-perlerne falde rundt om.


Denne gang har jeg vendt den store ferskvandsperle, så den flade ende vender op ad, og på toppen af perlen har jeg placeret en agatperle (facetsleben, 4 mm), som danner "stammen" for klasen af agatperler.  Klasen består af yderligere 6 4 mm-store agatperler og 4 agatperler der er 2 mm store.  Klasen af perler er montreret i det store øje, som jeg har lavet oven over "stamme-agat-perlen" (se nedenfor).


Endnu en forskel er, at jeg har lavet disse vedhæng udelukkende i oxyderet sølv, i modsætning til den første udgave, som var en blanding af oxyderet sølv og sterling sølv.  De nye vedhæng er monteret på ørebøjlerne fra den første udgave -- de meget smukke bøjler fra USA.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...