mandag den 18. marts 2019

Bella på tur...


Jeg har været i Glasgow.  Til konference.  

Det var et glædeligt gensyn med Glasgow, for jeg tilbragte lange perioder i Glasgow, da jeg var ph.d.-studerende.  

En kendt seværdighed i Glasgow er rytterstaturen af the Duke of Wellington, som er kendt for at ha' en trafikkegle på hovedet som hat (som fulde folk klatrer op og sætter på hovedet af Wellington).  Men netop da jeg ville dokumentere det, havde det blæst voldsomt natten inden, og keglen var blæst af :-)


Konferencen fandt sted i Technology & Innovation centre på George Street.  Lige over for Gramham Hills Building, som for nogle år siden blev udsmykket med portrætter af lokale universitetspersonligheder gennem tiden i forbindelse med at Glasgow var vært ved Commonwealth Games.  Den dag vi afholdt doctoral colloguium havde jeg udsyn til et portræt af en ældre herre, som mindede mig om Grundtvig :-)


Jeg boede på Grand Central Hotel -- lige ved banegården, så det kan jeg ikke anbefale, det er dog supercentralt :-)  Men det jeg kan anbefale er, at man går ind og ser den imponerende flotte prismelysekrone, som strækker sig over 4 etager!

 

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...