lørdag den 25. juli 2020

Remake: halskæde og armbånd af store barokke naturfarvede perler...


For flere år siden syede jeg en lang perlekæde med naturfarvede store barokke ferskvandsperler i hvide, creme, rosa og laksefarvede nuancer.  Perlerne måler ca. 1,7 x1,4 cm og har en fantastisk glans.

Men antallet af gange som jeg har haft perlekæden på, kan tælles på en hånd.  Så nu har jeg syet den om, dvs. forkortet den, og lavet et matchende armbånd.  Jeg har allerede haft sættet på to gange 😊


Halskæden er monteret med dupsko, så jeg kan skifte låsen ud.  Her er det en lille blondekuglelås fra Ole Lynggaard.  Mens armbåndet er monteret med kuglemagnetlås, som gør det nemt at tage af og på. 

Perlerne er syet på tyk perletråd med knude mellem hver perle, dog har armbåndet dobbelte knuder mellem de tre perler på hver side af låsen. 


Der er en lille rest perler tilbage, som jeg planlægger skal indgå i en luksus-mix-kæde.  Jeg skal bare lige finde ud af hvilke perler, som de skal mixes med 😊

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...