torsdag den 13. maj 2021

Uro med hulsten og drivtømmer...

Til min fødselsdag i april havde min mor lavet en utrolig flot uro af drivtømmer og hulsten til mig.  Den kom naturligvis straks op at hænge.  

Den hænger sammen med de andre uroer i træerne udenfor køkkenvinduerne, men netop sådan at jeg også kan se den fra mit arbejdsværelse, når jeg sidder ved mit skrivebord og kigger mod vandet.

Jeg ved ikke om man kan fornemme hvordan uroen er lavet?  Man starter forneden ved at binde en snor i den første sten og slå knude.  Herefter tager man et stykke drivtømmer, som man lægger ovenpå knuden mellem de to snore, hvorefter man tager en hulsten og fører begge snore gennem hulstenen, så drivtømret sætter i spænd mellem hulstenen, og sådan bliver man ved.

I tillæg fik jeg også en hulsten i hjerteform, som min mor har fundet.  Den var i dagens anledning pyntet med en sløjfe.  

Og jeg spørger bare, hvad er lige sandsynligheden for at finde en hjertehulsten?

Jeg fik også en mini-ikon med en engel, som min mor har lavet af drivtømmer med sten og metaltråd.  

Sten og ikon har fået plads i vindueskarmen ved mit skrivebord.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...