torsdag den 3. august 2023

Jeg strikker "Året rundt"...

Jeg lovede opdatering på Året rundt-strikketøjet, og hvis det skal være inden at blusen er helt færdig, så er det nu.  For projekter skrider fremad.  Sommerferien bød på mange strikkestunder, og det hjælper på det.

På billederne har jeg netop samlet forstykke og ryg, og skal i gang med det sidste ærme.  

Fordi jeg nærmer mig afslutningen på blusen, er jeg allerede i gang med at tænke over hvad det næste projekt skal være, og det skal være feminista-cardiganen fra Henius Knitwear.

Men først skal jeg være færdig.  Det sidste ærme skal strikkes, blusen skal spændes op med fugtige viskestykker over sig, og herefter syes sammen langs ærme- og sidesøm. Til allersidst skal der samles masker op i halsen og halskanten på 8-10 cm glatstrik skal strikkes. 

Jeg strikker i silk mohair-rester, og det er en god måde at bruge rester på, og opskriften er interessant og samtidig enkel nok til bilstrik -- jeg kan varmt anbefale opskriften.


 /Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...