søndag den 6. august 2023

Museum for papirkunst...

  

Hvis du er i Nordjylland i nærheden af Løkken, Blokhus, Rødhus og omegn, kan jeg anbefale Museum for papirkunst i Hune. 

Det er en sand perle af et museum.  Det er ikke stort, men med nicher som nemt overses, så forhast ikke dit besøg, men tag dig tid.

Museet er centreret om den permanente udstilling af Bit Vejles papirklip, hvilket er intet mindre end storslået. 

Det kan godt være, at Bit Vejles papirklipperi startede med gækkebreve og julepynt, men nu udfolder hun sig i kæmpe store værker, og med en detaljerigdom der imponerer.

 

Jeg tog masser af billeder, men der er ingen grund til at jeg viser dem, for så behøver du jo ikke selv at opleve museet, og det vil være en skam -- for dig og for museet.

Da jeg var der, var der en interessant særudstilling med tre amerikanske kunstnere, som på hver deres måde arbejder med papir som materiale i deres kunstværker af mennesker.  Der var også en flot særudstilling med tapeter, og så var der en fantasisk midlertidig udstilling af smykker lavet af papir, som ikke overraskende fascinerede mig.

Museumsbutikken er også et besøg værd, og kan besøges uden køb af billet.

Så hvad venter du på, kom afsted 🏃🏻‍♀️

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...