søndag den 29. september 2024

Halsedisse version 2...

 

Vi går mod køligere tider, og jeg mærker det særligt om morgen, når jeg går til arbejde i Oslo.  

Derfor ved jeg også, at når jeg senere på ugen er tilbage i Oslo, så kommer halsedissen i brug.  Den er nemlig blevet færdig, i version 2, og jeg er meget tilfreds.

Det var også grunden til at det ikke var så svært at give det koralrøde Nova scarf til Karoline.  For det er godt til hende, og halsedissen er god til både den blå frakke såvel som min oilskindsfrakke. Jeg må sige, at farvespillet og meleringen er smukkere i virkeligheden end på billederne.

Halsedissen er strikket efteropskrift af Ditte Larsen fra hendes meget inspirerende strikkebog "Hammershøj på pindene", og jeg følger hendes anbefaling og bruger den med vrangsiden udad fordi det giver en flot tekstur.

Jeg måtte strikke halsedissen om, fordi jeg havde strikke halsrøret for langt, og taget ud for ofte på bryst- og nakke-delen.  Det var en klar ommer

Halsedissen ser muligvis ikke ud af meget, eller særlig pæn ud, og hertil må jeg også sige, at den er  betydelig pænere på, end liggende fladt på bordet.

Jeg er glad for, at jeg strikkede den om, for det betyder i det mindste at et af mine ellers skrinlagte projekter, har fået nyt liv.

Så man må sige, at jeg gør hvad jeg kan, for at få mest mulig genbrugs-glæde ud af garnet.


 /Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...