onsdag den 2. oktober 2024

Origami tiles til et billede...

 

Inspireret af et stort kunstværk af indrammede origami-pyramider i lobbyen på Strand Palace Hotel i London, hvor Christina og jeg boede for nogle år siden, har jeg været på Pinterest efter idéer til velegnede origamielementer, der vil gøre sig godt som billedværker.

Første forsøg er disse meget enkle tiles, som giver dybde og tredimensionalitet samtidig med at de er "rene" i udtrykket.

Jeg har foldet i det papir jeg havde ved hånden, som dels er fra Søstrene Grene (øverst) og dels Tigerbutikken (nederst).  Det er billigt papir, knapt så fleksibelt, men godt at øve sig på.

Du finder foldevejledning på youtube, hvis du også har lyst til at prøve.

Nu sætter jeg jagten ind på hvidt origamipapir str. 15x15 cm, for det tror jeg kunne være flot.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...