lørdag den 19. oktober 2024

Nyt forsøg på "Året rundt"-blusen…


Jeg strikker nu på en ny udgave af “Året rundt”-blusen af Isager. Denne gang i silk mohair og en tråd tynd alpaca.  (Glemt er den håbløse udgave, som jeg måtte trevle op).

Blusen strikkes fra ærme til ærme, og jeg har strikket første ærme og er i gang med det der bliver til skuldren og side-for-og-bagstykke.

I modsætning til sidste år, hvor bundfarven i alpaca var lys-grå, er den denne gang lyseblå.  Det virker overraskende godt, og blusen får en fin smuk blå glød — hvilket er højt værdsat, når man som jeg elsker blåt.

Men det er også lidt af et tilfælde.  For da vi besøgte Isager garnbutikken i Tversted i sommer købte jeg ikke noget garn — som i OVERHOVEDET IKKE NOGET GARN.

Hvilket er en ret disciplineret bedrift, for butikken i Tversted har nok at friste med, og den frister virkelig.  Men jeg havde besluttet, at siden jeg ikke havde noget konkret projekt/opskrift skulle jeg ikke købe garn.

Hvilket viste sig at være meget godt, for kort efter annoncerede min lokale garnbutik at den lukkede, og at den derfor inviterede til ophørsudsalg med bl.a. hyldevis af Isagergarner.  

Der røg princippet om ikke at købe garn, når man ikke har et projekt…

For jeg handlede gladeligt ind af de mange lækre garner til ualmindelige gode priser (omend på en trist baggrund, for jeg ville hellere have beholdt min garnbutik i lokalområdet).

Således blev der også købt garn som indgår i denne udgave af “Året rundt”-blusen.  Herudover indgår diverse silk mohair-rester.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...