søndag den 21. juli 2024

Mit strikkeliv i en nøddeskal, eller en plastikpose...

 

Her er mit nuværende strikkeliv.  Passende gemt væk i deres respektive plastikposer.

I den første pose er perlecardigansprojektet.  Jeg mangler lidt på den det ene ærme.  Dvs. ærmerne kan snart samles med kroppen og bærestykket kan strikkes færdigt.  Herefter mangler kun icordkant.  

Men jeg kan ikke lide ærmerne.  

Jeg trevler den op.  Som ikke bliver let i en tråd silkmohair og med perler.

I den anden pose ligger mit "Året rundt"-projekt.   Det startede egentlig fint ud, og jeg nød strikkeriet.  Men jeg har lavet en fejl.  Da jeg lavede strikkeprøve begik jeg den klassiske fejl kun at forholde mig til bredden (som er perfekt), og ikke højden, fordi højden som regel let kan justeres.  Men, men, men, denne bluse strikkes fra ærme til ærme, og derved bliver højden til bredden, og den passer ikke her.

Jeg har forsøgt at korrigere med ekstra udtag i halsåbnening, men det bliver meget snart en meget, meget bred bådudskæring!! 

Jeg bliver nødt til at trevel op.

I den sidste pose ligger blusen i det råhvide garn.  Jeg mangler et ærme.  

Jeg synes at blusen er for gennemsigtig.  Den kommer jeg aldrig til at gå med.

Den bliver jeg også nødt til at trevle op.

Det er derfor jeg strikkede Nova-tørklæder.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...