tirsdag den 29. august 2023

Feminista perlecardigan...

 

Jeg har kastet mig over Feminista perlecardiganen af Mette Henius fra Henius Knitwear.  

Den var drømmeprojektet da min nabo satte gang i blusestrikkeriet, men hvor strikkeselvtilliden kun rakte til Feminista t-shirten.  Det var OK, for så jeg kunne prøve perlestrik af.

Siden strikkede jeg Novice-cardiganen fra PetitKnit, så jeg fik tanket lidt selvtillid med strik af cardigan.  Og nu er det blevet tid til perlecardiganen.

Jeg strikker i en tråd Rowan Kidsilk Haze i farven "smoke".  Der strikkes nedefra og op, så det er med andre ord kroppen jeg er i gang med.  

Cardiganen afsluttes med icord-kant i glimmergarn i hals, kanten på forstykket og forneden samt på ærmerne.  

Jeg har endnu ikke besluttet hvilken farve, men jeg har sort-sølv, sølv og rosa-pink i spil -- eller måske en helt fjerde farve, hvem ved?  Mintgrøn kunne også være flot.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...