tirsdag den 1. august 2023

Øreringe med ferskvandsperler og klaser af agatperler...

Jeg har lavet øreringe til Lene og hendes søster, Dorthe.  

Lige siden jeg lavede de første øreringe med klaser til Lene i 2016, har de været hendes absolut favorit-øreringe.  Siden er flere klase-øreringe kommet til, først dem med de røde facetslebne ferskvandsperler, dernæst et erstatningspar for det første par, siden et par med store bordeaux-farvede fersksvandsperler og senest parret med de pink-farvede knapperler, som hun havde på til Lauras bryllup.

Og nu to par mere -- de rødlige og de sorte.  Det gule par er Dorthes.

Da Lene og jeg mødtes til aftente først på sommeren, nævnte hun, at hun ønskede sig nogle nye øreringe.  Men da det kneb med store matchende perler, gik Lene i gemmerne og fandt disse vedhæng tilbage fra 2014, som nu er konverteret til klase-øreringe.

Jeg havde øreringene med til Lene i lørdags, da vi mødtes til middag, hvor Lenes søster og svorger også kom.  Derfor havde jeg også lavet et par til Dorthe.  Dorthe har tidligere fået gule øreringevedhæng, men hun har ingen klase-øreringe.


Lad mig afslutte med lidt materiale-fakta.  Der er 12 perler i hver klase på hver ørering, og de facetterede agatperler måler 3 mm.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...