tirsdag den 3. december 2019

Bella på tur...


Jeg har lige været i London på tjenesterejse, og meget usædvanligt havde jeg selskab af min bedste veninde, Christina.  Men det var også en usædvanlig rejse, for jeg skulle modtage en pris for min forskning (den mest prestigefyldte pris man kan få i mit fag -- jeg siger det bare!  Og det er ikke for at prale.  Jo, OK, det er for at prale :-))

Jeg nød at kunne dele denne oplevelse med Christina, som også gav anledning til at vi kunne shoppe sammen og nyde byens storslåede juleudsmykning.  

Selve prisoverrækkelsen fandt sted i Burlington House hos Geological Society (billedet øverst) tæt ved Piccadilly Circus.  På gaden overfor ligger Fortnum & Mason, som havde en ret fantastisk juleudsmykning, hvor de havde julekalendertal i hvert vindue, og om aftenen lod bygningen lyse op i rødt.  



Man kan selvfølgelig købe en julekalender udformet for Fortnum og Mason.  

I Soho kom vi forbi en sko-taske-butik, som virkelig havde taget juletemaet til sig.  Så mangler du julesko og/eller -taske, er der håb endnu :-)



Tæt ved hvor vi boede, ved Covent Garden, havde en restaurant indrammet sin døråbning med den flotteste krans af blomster og kugler -- ret overdådigt


Lige som at der hang kranse med blomster og kugler på hvert vindue.


Den nærliggende restaurant, Clos Maggiore, havde en hel kane udstillet foran restauranten...


Vi var naturligvis også i Harrods, om end ganske kort, for der var vanvittigt mange mennesker.  For mange til vores smag og temperament, sådan sidst på dagen, hvor gassen var ved at gå af os -- i hvert fald af mig :-) 


Alt, i alt en gennemført god tur :-)  Bedst var det dog, at være sammen med Christina :-)

/Bella

6 kommentarer:

  1. Jeg tænker du gerne må prale og være super stolt.Hvor det bare flot-stort tillykke med prisen.
    Det ser også ud til at have været en skøn hyggetur i en smukt pyntet stor by.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :-)
      Jeg synes også godt, at jeg må prale. Det er velfortjent hæder og anerkendelse opnået med hårdt og disciplineret slid ved egen indsats.
      Og ja, det var skøn tur med min bedste veninden :-)

      Slet
  2. Skønne julebilleder! Jeg må en tur til London næste jul.
    Tillykke med prisen - hvor er det bare sejt! Sikke en anerkendelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Tina! :-)
      London kan bestemt anbefales :-)

      Slet
  3. Sejt - og fuck janteloven!!
    Og det ser også ud til at have været en dejlig juletur:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, rimeligt sejt -- i al beskedenhed :-)
      Super juletur!!! :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...