søndag den 1. december 2019

Fil de fer-engle med sokker...


Det er første søndag i advent, og sædvanen tro har jeg også i år lavet adventskalender til min mor, svigermor, Louise og Christina.  

I dag har de fået hver to humoristiske engle med sokker :-)  De er ikke så julede, og et fint ophæng at starte ud med :-)  

Jeg har faktisk haft fornøjelsen af personligt at give Christina hendes gave, da vi har spist morgenmad sammen i London.  Nu er jeg tilbage i Oslo.  Jo-jo, man kommer omkring :-)    

Inspirationen til disse fine fil de fer-engle med sokker kommer fra denne søde skytsengel, og skytsengle kan man ikke have for mange af :-)


Mine engle varierer en smule i størrelsen, men måler ca. 10 cm i vingefang og 12 cm fra hoved til sok.

De er overraskende nemme at lave.  Jeg har bøjet dem ud at et lang stykke metaltråd, hvor jeg startede med hovedet, forsatte videre til den ene sides vinger, herefter formede jeg kroppen og fortsatte videre til den anden sides vinger og afsluttede om halsen.  Inden jeg satte sokker på "glattede" jeg englen med en smykke-fladtang.  Det er nok det som tager længst tid (og er mest kedeligt).  Herefter satte jeg sokker på.  

Sokkerne her er meget passende af papir fra serien "Oslo" af Vivi Gade.  Men sandt skal siges, jeg ledte længe efter papir med strik, som på min inspirationsengel, men det jeg kunne finde fra blade og magasiner var ikke kraftigt nok til at ville fæstnes om sokkernes metalpind.  Så det blev Oslo :-)

Ha' en god første søndag i advent!

/Bella 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...