fredag den 8. april 2016

Hækleprøve på Karen Klarbæks babytæppe...


Jeg har hæklet en prøve på Karen Klarbæks babytæppe, som kan købes i hendes webshop til den beskedne pris af 20 kr.  

Det er et fint, enkelt mønster.  Men som den hækleamatør jeg er, kunne jeg godt have brugt et diagram af mønstret.  Det er derfor at jeg har lavet hækleprøven for at finde ud af, om jeg kunne gennemskue opskriften.  Det kunne jeg -- men jeg vil stadig gerne også ha' diagrammet :-)

Det er nemlig snart tid til et nyt hækleprojekt, for julegaveplaiden er ved at være færdig.  Jeg er i gang med at hækle kanten, og forventer at blive færdig i løbet af weekenden.  Jeg har selvfølgelig også den anden plaid, hvor jeg kom i bekneb for rullestens gråt garn fra Garnudsalg.  Det har de i mellemtiden fået hjem, og måske jeg også har udtænkt en alternativ løsning, hvor jeg bruger det garn jeg har.  Det tror jeg. 

Men der er også babyer på vej.  Ja, altså ikke her på matriklen :-)  

Vores nabo venter barnebarn (dreng), og Louises søster venter en pige, så Isabella, som fik babytæppe i dåbsgave, skal være storesøster.  Det kalder jo på babytæpper :-)  Og de mange tæpper i Klodshans-mønstret kalder også på en ny opskrift :-)   


God weekend
Bella

4 kommentarer:

  1. Endnu et flot tæppe på vej fra dig! Wow, at du allerede er klar med det andet tæppe. Jeg hækler og hækler på mit granny stripes men synes godt nok at det går langsomt. Det skyldes selvfølgelig også, at jeg ikke er helt tro mod det tæppe men hækler og syr og strikker også på andre projekter. Det kan jeg slet ikke lade være med...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan meget vel blive mit næste tæppeprojekt :-) Og alt andet lige, så er et babytæppe et overskueligt projekt :-)
      Ja, du har mange jern i ilden, og det er skønt med kreativitet og gode idéer der skal afprøves, så bliv endelig ved med det :-)

      Slet
  2. Det ser ret godt ud!
    Sikke mange tæpper, du efterhånden har hæklet! Wauw!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-):-)
      Ja, jeg holder mig til tæpperne, for jeg bilder mig ind, at det er det eneste jeg kan finde ud af :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...