torsdag den 14. april 2016

Nye øreringe i oxyderet sølv...


Da jeg før påske var i USA købte jeg oxyderede ørebøjler og perlestave.  Det har siden kriblet i mig for at prøve dem af.  Det er blevet til disse to par helt enkle øreringe, hvor perlerne hver især bærer udtrykket.


Begge sæt øreringe består af indfarvede ferskvandsperler.  De røde perler er såkaldte design-perler.  Det kaldes de, fordi formen er menneskeskabt, puttet ind i muslingen, og som muslingen har lagt perlemor uden på.  Perlerne måler 12x12 mm.  

Jeg har købt perlerne styk-vis hos Karen Hørmann sidst jeg var på smykkekursus.  Jeg har ikke mange af dem, og har egentlig en plan om, at de skal indgå i et armbånd.  Derfor kommer øreringene nok til at "lade livet" på et tidspunkt.  Men ligesom jeg havde lyst til at prøve ørebøjler og perlestave af, så havde jeg også lyst at bruge de røde perler :-)

De små, runde lyseblå perler, som måler 3-4 mm i diameter, var dem der passede bedst, når jeg nu gik efter et let og fint udtryk, og perlerne ikke skulle være hvide eller lyserøde.

Det jeg grundlæggende var interesseret i at finde ud af, var hvordan perlestavene er at arbejde med.  Og de er nemme :-)  Så hvorfor var det, at jeg kun købte én pose? :-)

Jeg synes også at ørebøjlerne er ret delikate.  Specielt, på billedet med de lyseblå perler kan man ane, hvor fint de er hamret flade.  Set forfra ser de tynde og spinkle ud, men er reelt ret robuste.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...