tirsdag den 31. marts 2020

Gækkebrev...


Da jeg tømte postkassen i lørdags, lå der et brev til mig, men uden afsender.  

På bagsiden stod der blot: "gæk, gæk, gæk", og så vidste jeg godt, hvad klokken havde slået.  Der var nogen, som drev gæk med mig :-)

Men hvem?


I brevet lå dette smukke, gule gækkebrev flankeret af en vintergæk.  Gækkesbrevets vers lyder:

Jeg sender jer en vintergæk
som stod i haven ved vor hæk
Hvis I kan gætte hvem der skrev
så skynd jer, send et lille brev

Det eneste hint er 9 prikker.  Hrmm?

Amanda har tidligere sendt mig gækkebreve (i 2014 og 2015).  Og selv hun er hjemme fra efterskolen pga. af corona, og i princippet har tid, så passer prikkerne ikke med hende.  Hrmm?

Jeg har også tænkt på min mor, for hun har al for god tid netop nu, ikke mindst nu hvor påskefrokosten også er aflyst.  Men hun hedder Bodil.

Jeg har to nevøer, som begge hedder Alexander, og det passer med prikkerne :-)

Den ene går i indskoling og den anden i grundskole.  Alexander på 16 (grundskole) er en sød og omsorgsfuld fyr, som altid gi'r et knus, når jeg kommer.  Men helt ærligt, så tror jeg han er mest optaget af knallerter, venner og piger, eller måske knallerter, piger og venner :-)  Omvendt så kan det være distraktionsmomentet.  Hrmm?  

Hvor imod Alexander på 8, som snart bliver 9 år, muligvis er en bedre kandidat som afsender af brevet.  Hrmm?  
Men kan han det, helt alene?  Skrive gækkebrev?  Et er, at klippe så fint (det har han muligvis efter mig? :-)) og skrive så pænt.  Men at finde adresse, sætte digitalt frimærke på og poste brevet.  Men jeg ved selvfølgelig, at han er en klog dreng.  Min lillesøsters dreng.

Efter god betænkningstid, i ren udvished, har jeg besluttet at tage chancen og sende påskeæg til min søsters Alexander (og selvfølgelig også til hans lillsøster, Althea), og så håber jeg, at han er rette modtager :-)

Det er jo egentlig en god idé, at sende gækkebreve. Måske jeg også skulle sende en sværm af breve afsted, og se om det kaster et påskeæg eller to af sig :-)  Under alle omstændigheder bliver modtageren glad over at være blevet tænkt på -- det gjorde jeg! :-) 

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...