mandag den 14. december 2020

Hæklede appelsiner med nelliker...

Ja, hun kan åbentbart blive ved med at overraske, hende Louise!  I går fik jeg fine hæklede appelsiner med nelliker arrangeret med rødt bånd til ophængning -- helt som man gør med rigtige appelsiner.  

Jeg har allerede hængt mine op i vinduet ved mit skrivebord på arbejdsværelset 😊    

Mine nissebørn og særligt julekatten Pelle vakte også glæde.  Hos min svigermor fik Pelle 1. pladsen blandt julepynten, og både hun og min mor sendte billeder af hvordan de hver især havde pyntet op.

Jeg havde aldrig set hæklede appelsiner før, men en hurtigt Googlesøgning viser, at der findes flere opskrifter -- f.eks. her hos Lunas hæklerier (gratis) og her hos kreative løyerligheder (kr. 10).  Fælles for begge opskrifter er, at de også hækler nellikerne, hvor imod Louise har sat ægte nelliker i mine hæklede appelsiner.  Uanset, prøv dig frem, og ha' rigtig god fornøjelse!

Tak, Louise!

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...