søndag den 27. november 2022

Origamistjerner som julepynt...

 

De her origamistjerner blev begyndelsen på enden for min adventskalender i år.  Men det viste jeg ikke dengang.

Jeg foldede stjernerne i begyndelse af oktober, da jeg var i Oslo.  Dagen forinden havde jeg været i Søstrene Grene, og var faldet for juleorigamipapiret.

Jeg var allerede i origamihumør, og havde planer om at folde æsker, men det endte med at blive stjerner (nemlig dem her -- og alle disse i julepapir).

 

Jeg foldede stjerner i lange baner om lørdagen, og nød en stille søndag morgen med at sætte snor i til ophæng.

Nogle uger senere snakker jeg med Louise, som glad fortæller, at hun har fundet noget flot juleorigamipapir i Søstrene Grene, og at hun nu vil folde de stjerner, som jeg tidligere viste på bloggen.

Ja, altså de stjerner, som jeg allerede har foldet som del af adventskalenderen i samme papir!!!!!

Som udgangspunkt var jeg rolig, for Louise er superhækler, og normalt ikke den store ørn til at folde papir (undskyld Louise).

Men da vi en uge senere går sammen på Kreative dage-messen i Fredericia, spørger jeg henkastet til om hendes stjerner var blevet gode.  

JA, sige Louise, de var nemme at folde!  (Og det er de også!)

Det er jo indlysende, at jeg ikke kan give en advendtsgave, som modtageren allerede selv har lavet. 

Nå ja, og så var det at adventskalender-gassen, så at sige, gik af mig.

Mere skulle der ikke til, men det er sådan det er.  Min mor, svigermor og Christina får dog stadig et sæt stjerner.  Louise, hun kan selv😂

Men nu hvor vi nærmer os julen, så kan det være at du også har lyst til at folde smukke origamistjerner som julepynt?

I hvert fald, her er link til vejledning

Og kalender eller ej, ha' en skøn første søndag i advent!

/Bella 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...