onsdag den 9. november 2022

I selskab med Mette fra Henius Knitwear...

Jeg var i Aalborg i går aftes, da Le Nord Studio havde inviteret til strikaften i selskab med Mette fra Henius Knitwear.  

Og hvilken aften!

Le Nord Studio, som drives af Anita (mor) og Mette (datter), ligger i en charmerende baggård tæt ved Budolfi kirke.

Nedenfor ser du Anita og Mette Henius, mens der bydes velkommen til mere end 30 kvinder.

Anita og Mette havde inviteret Mette fra Henius Knitwear, fordi Mette og Mette var kommet i kontakt med hinanden via Instagram.  

Mette var faldet for Mettes smukke strik og Mette for Mette og Anitas smukke sko.  Da Anita strikker har hun naturligvis også strikket flere smukke "feminista"-perlebluser til (sin egen) Mette.  

Og fordi Anita strikker disse smukke perlebluser kan man i butikken også køb garn og perler samt den helt særlige hæklenål, som bruges til at få perlen på masken.

Jeg "kender" Mette Henius fra Alt for Damerne, hvor der for nogle år siden var et strikketillæg med interview af hende om Henius Knitwear, og med to af hendes opskrifter.

Mette H. havde taget masser af skønne strikbluser med, som gik på omgang og blev aet,  beundret og nærstuderet, alt imens hun fortalte om de forskellige design og modeller og sine tanker om "rå feminisme", som hun kalder sin designstil.

 
Vi havde alle strikkepinde med i tasken, for der var også mulighed for at prøve de forskellige strikketeknikker af.

Jeg havde særligt set frem til perlestrik og teknikken med at sætte perler på selve masken.  Men jeg blev også ret fascineret af at strikke med pallietgarn.  Faktisk ret fascineret.

 
Som med så meget andet, så kræver det lige lidt øvelse at styre strikkepinde og samtidig sætte perler på med hæklenål, men jeg skal helt klart prøve at strikke med perler for alvor.
 
Og pallietstrik overraskede mig også.  Jeg ved ikke, hvad jeg havde forestillet mig, men det var blødt og blev fint at se på -- selv i denne kombi med rød og grå -- og pludselig er idéen om en glam rock cardigan eller tee slet ikke så fjern
 

 Ikke overraskende har jeg købt perler og hæklenål...

 
I aften vil jeg finde mit lager af silk mohair frem, og jeg vil kigge på opskrifter.  Jeg vil finde et projekt, for jeg er helt høj af begejstring.
 
Jeg var glad og inspireret, da jeg tog hjem.  Ja selv udgangen ud til Algade så pludselig helt poetisk ud.
 

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...