fredag den 7. oktober 2022

Origami-folderi…

I sidste weekend foldede jeg papir.  Jeg havde fundet denne bog af Sok Kong frem, og havde egentlig planlagt at jeg skulle folde æsker.

Men jeg endte med at folde stjerner -- som oven i købet slet ikke er fra Sok Kongs bog, som jeg ellers i øvrigt kan anbefale (ingen reklame, bare min mening). 

Stjernerne er de samme som jeg foldede for flere år siden af kortsider til min gamle nabo, Kirsten.

Jeg kan egentlig ikke forstå, at jeg ikke har foldet dem siden, for de er ret charmerende ved at stjernen foldes af et ark papir.  Ikke noget med at samle stjernen af flere dele.  I tillæg er de meget enkle at folde.  Det tager næsten mere tid at lavet papirarket til et pentagon, end at folde selve stjernen. 

Jeg endte med at folde en del stjerner i forskellige papirkvaliteter, og det var en god øvelse for mig til kommende projekter.

Hvis du har lyst til folde stjerner, så er der en god vejledning her -- både vist med billeder, trin for trin, og med link til YouTube-video.

God fornøjelse!

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...