torsdag den 27. oktober 2022

Babytæppe i colours and squares af Lise Franck...

 

Jeg er blevet færdig med babytæppet efter Lise Francks opskrift "Colours and squares".

Det færdige tæppe måler 81 x 51 cm.  Jeg har hæklet i rester af Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalg på nål 3.

Tæppet er vasket og blokket, og klar til den første og bedste baby der melder sin ankomst i min omgangskreds.

Jeg har tidligere nævnt at opskriften ikke er min kop te.  Der er al for mange del-processer til min smag.  

Først hækler man baner.  Så hækler man kanter på sider af banerne, for herefter at hækle banerne sammen, for så at hækle kant rundt om hele tæppet, og endelig at afslutte med picotkant.  

Picotkanten synes jeg heller ikke klæder tæppet, som ellers har et stramt grafisk udtryk, men nu fulgte jeg opskriften.

Der hvor jeg ikke fulgte opskriften er mht. den foreskrevne meget brede kant bestående af 7 rækker stangmasker, som der skulle have været rundt om hele tæppet inden picotkanten.  Den ville jeg faktisk gerne have haft med.  

Men restegarnet slap op.  

Nedenfor ses de sølle rester, og dem var der ikke meget bred kant i.

Men lidt har også ret😊

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...