tirsdag den 11. oktober 2022

Babytæppet tager form...


De hæklede baner til babytæppet begynder at tage form.  

Billedet her af banerne lagt ud på spisebordet i Oslo, er taget for min egen skyld, for at jeg kan få overblik over i hvilken kombination at banerne skal hækles sammen.

Men nu får du lov til at kigge med sådan at du kan se, at intet nyt er godt nyt, og at der er stadig liv i tæppet.  

Men jeg siger ikke for meget når jeg afslører, at dette tæppe bliver en engangsfornøjelse.  Jeg synes simpelthen, at der er al for mange del-faser og montering.  Først hækler man baner, så hækler man kantsider på banerne, så samler man banerne, og så skal der hækles en bred kant om det endelige tæppe.

Det hjælper heller ikke, at jeg er udfordret på mine ganrrester, og jeg tvivler på at mit tæppe ender med en ensfarvet bred afsluttende kant, eller en kant så bred som opskriften foreskriver.

Pointen med dette tæppe er at bruge garnrester, og kun rester, og sådan bliver det!

Spørgsmålet er, hvor pænt det bliver.

/Bella 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...