søndag den 29. januar 2023

Feminista T-shirt af Henius Knitwear...

 

Sidste weekend slog jeg masker op til Feminista T-shirt af Mette fra Henius Knitwear.  Jeg er nemlig blevet færdig med halsedissen.  Jeg kommer ikke til at vise den frem, for en kollega havde spurgt til den, og fik lov til at købe den.  

Så snart at den var færdig og jeg havde hæftet ender, fik hun den, så hun selv kunne vaske og blokke den.  

Jeg kan altid strikke mig selv en ny.  

Men det skal ikke være nu, for jeg er så fristet af Mettes smukke feminista perle-t-shirt, at jeg måtte i gang med den.

Man strikker fra bunden og op, og jeg er nået en smule længere på ribben end billedet viser.  Men jeg ser bedst glimmer-garnet i dagslys, så indtil ribben er færdig er det her et weekendprojekt.  Jeg fik dog strikket lidt, da jeg forleden rejste til Oslo.

Det er min plan, at min udgave af perle-t-shirten skal have den brede, åbne halsudskæring som ses nedenfor.

Jeg strikker fra opskriften i Alt for Damernes strikketillæg tilbage fra 2020, hvor Henius Knitwear lige var åbnet og generøst delte to af sine smukke opskrifter.  Opskrifterne kan naturligvis købes i Mettes butik, som du finder lige her: https://heniusknitwear.com/.

Jeg har endnu ikke besluttet om jeg skal anvende de creme-farvede perler eller de forskellig-farvede perler, men jeg har nogle cm rib til fortsat at tænke over det.

Jeg glæder mig til at skulle i gang med selve perlestrikkeriet.  Det er faktisk det jeg venter på, og det var også det jeg så mest frem til da jeg var til strikkeworkshop i november sidste år.

Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...