fredag den 6. december 2013

Blognisse på spil...

Jeg tror, at jeg har en blognisser der er på spil.  I lang tid har skriftstørrelsen på blogindlæg drillet.  Jeg vil egentlig gerne blogge med en lidt stor skrift (men heller ikke for stor), så indlæg kan læses fra mindre mobile enheder.  Men det ender alligevel med at blive noget småtteri.  Hrmm!?  Forleden hentede jeg Blogger-app'en til iPad (blogspot blogs).  Da jeg i onsdags, mens jeg var på farten, ville uploade indlægget om min adventskrans via Blogger-app'en, så placerede indlægget sig som værende postet i mandags -- og altså ikke øverst på siden, men midt imellem andre indlæg.  Hrmm!?  Sandt skal sige, jeg havde forberedt indlægget om mandagen.  Da jeg i går, opdagede en stavefejl i overskriften på adventsindlægget, og lige ville rette den (fra stationær pc), resulterede opdateringen af indlægget i, at adventskransindlægget nu pludselig placerede sig på toppen af bloggen som et ny-uploaded indlæg.  Hrmm!?  Jeg skifter mellem browsere typisk Explorer og Firefox.  Jeg har dog ikke brugt Explorer siden den blev opdateret til version 11.  

Har du problemer med skriftstørrelse, og hvad gør du? Hvilken browser synes du virker bedst til blogspot-blogging?  Chrome?  Har du erfaringer med Blogger-app'en til iPad?  

God råd og erfaringer er meget velkomne. På forhånd tak!  

  http://www.familiejournal.dk/~/media/websites/FamilieJournalen.dk/Website/Jul/1%20Nisser/2010%20hjerteholder.ashx

Den lille drillenisse er lånt her.

Kh.
Bella

3 kommentarer:

  1. Jeg bruger kun chrome. Jeg får grå hår af de andre browsere. Har efterhånden været en del igennem.
    Du kan selv ændre skriftstørrelse og font i blogger. Jeg ændrer skrifttypen til Georgia hver gang jeg skriver et nyt indlæg. Men ellers kan man downloade flere skrifttyper til blogger. Det er bare lidt besværligt. Håber at du kan bruge det til noget. Ellers så skriv endelig til mig, så vil jeg prøve at se om jeg kan hjælpe yderligere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen, Sine! Ja, Chrome er nok løsningen. Det giver i hvert fald mening at Google-løsninger "snakker" bedst sammen. Jeg er nok bare en lille smule cyber-space-pararanoid, mht. at afsætte al for mange elektroniske spor hos den samme udbyder, fordi ens færden overvåges så intenst. Specielt hos Google.

      Jeg ved godt, at jeg kan ændre skriftstørrelsen hos Blogger, men jeg synes, at det enten er for stort eller for småt. Måske at jeg skal eksperimentere med skrifttype, og finde den rigtige kombination af skriftstørrelse og -type, som virker for mig :-) Oprindeligt skrev jeg blogkladder i Word og formatterede indlægget som jeg ville have det, og det virkede længe, men pludselig begyndte min formattering at bliver "overrulet" af Blogger, og så kunne jeg aldrig på forhånd forudse, hvad det ville ende med. Herefter begyndte jeg at skrive indlæggende direkte i Blogger med stor eller lille font tilfølge. Jeg fortsætter i bedste trial-and-error-stil -- og det samme gælder brugen af Blogger-app'en, som jeg på ingen måde er fortrolig med endnu. Men som med alt andet, øvelse gør mester :-)
      Kh. Bella

      Slet
  2. Tak, Sine! Jeg vender tilbage med opfølgende svar, for jeg er på farten lige nu. 1000 tak for din tilbagemelding. Ha' en dejlig aften. Mange kærlige hilsener, Bella

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...