tirsdag den 20. marts 2018

Det huer mig...


Livet i Oslo har skabt et behov, jeg ellers ikke har haft i mange år, nemlig behovet for en hue :-)

Da jeg var hjemme i julen, lånte jeg en skøn, rød hue af min mor.  En hun har strikket, og hvor der også hører et hals-rør-tørklæde til, som jeg for længst har tiltusket mig :-)

Denne weekend var mine forældre på besøg i Oslo, og med sig havde min mor et udvalg af huer og andet godt til øre og pande :-)


Alle til mig -- alle hjemmestrikkede!

Så jeg nu har jeg en kollektion af huer at vælge i mellem, og jeg vil blive overrasket, hvis der ikke med tiden kommer flere til :-)

Alt dette på en dag med plus-grader i Oslo, og hvor dag og nat er lige lange, og dagene fremover kun bliver længere :-) 

/Bella

4 kommentarer:

  1. Det var da en skøn gave - og rart at have noget at vælge imellem. Det vejr vi har haft her på det sidste, har krævet sin hue kulde-vind-windchillfaktor
    Sjoveste minde jeg har ang huer er fra sommeren 2014, hvor vi var nogle stykker på huejagt i Amsterdam. Ja det var varmt på landjorden, men rigtig koldt til søs om natten (5 1/2 uge fra Tyskland-Holland-Sydengland-kanaløerene-Frankrig-Spanien-portugal)
    Strikker selv huer nu, som doneres til kemopatienter

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, prøv at se: huer en er skøn gave, et godt sommerfeieminde og kreativ velgørenhed :-) og ikke mindst en accept af en ellers til tider udskældt beklædningsgenstand, bare fordi man ikke vil ha’ “hue-hår” :-)

      Slet
  2. Hold da op sikke et udvalg - slet ikke så dårligt!
    Og heller ikke med sådan en betænksom mor...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nemlig — sikke et udvalg :-)
      Som sædvanlig er jeg heldig :-)
      Og jeg tror at glæden er gensidig. Min mor har hygget sig med at strikke små projekter og bruge garnrester :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...