fredag den 31. maj 2024

Nye fugle-trafiklys...


Jeg er i Oslo, for det eksamenstid, så der er ekstra travlt.  Men inden jeg rejste herop, lavede jeg nye "trafik-lys" med "fuldt stop" til fuglene, og særligt fugleungerne, så de ikke brager ind i vinduerne med fuld fart på.

Dem jeg lavede for fire år siden, var falmet eller gået i stykker, så det var på tide med nye. 


Jeg har lavet ophæng til stuen, til køkken-alrummet og til vinduerne i soveværelset og det store gæsteværelse. 

De er på ingen måder komplicerede at lave.  Jeg klipper runde skiver af rødt karton, tegnet efter en underkop.  Denne gang stansede jeg huller til syning og ophæng, og det gjorde at det var betydelig hurtigere at trække dem på tråd, og rent faktisk få dem op at hænge.

Og bedst af alt, de virker!

Hvis du på billedet ovenover lagde mærke til min mors flotte krans af drivtømmer og den lille sejlbåd, som jeg har stående i køkkenet, så er de her.

De giver mig lyst til at samle strandting, men det må for mit vedkommende vente til jeg kommer hjem.


/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...