onsdag den 28. juni 2017

Perlefadet #7 -- perlekæde af perler fra Seattle...


I mit perlefad ligger denne smukke perlekæde med ualmindelig store knapperler, og med en lustre så fed og dyb, at alle kan se, at her er en perlekæde der oser af super kvalitet :-)


Jeg har købt perlerne i Seattle for 8-9 år siden i forbindelse med tjenesterejse.  I en kæmpe butik -- nærmest en stor hal -- med bord efter bord med perler i alle afskygninger og materialer, og alt hvad man kan tænke sig af smykkematerialer.  I et hjørne af butikken hang ferskvandsperlerne på væggen i lange rækker.  Der forelskede jeg mig i disse perler på grund af deres størrelse og suveræne kvalitet.  Oven i købet til en pris, som jeg kunne betale :-)

Knapperlerne måler ca. 1,6 cm i diameter.  Perlekæden måler 46 cm, og er syet på tyk perletråd slået af fire tråde med knude mellem hver perle, og er monteret med sølvdupsko. 

Da perlerne er så store, som de er, var jeg nødt til at købe to perlestrenge, for at ha' perler nok til én halskæde.  Store perler fylder meget og skal ha' plads, dvs. perlekæden skal være længere end almindeligvis.  Men store perler kommer på strenge af samme standardlængde som perler i almindelige størrelser, derfor måtte jeg købe to strenge.


De resterende perler har jeg anvendt til en luxus-mixkæde -- den er også ret flot -- den viser jeg snart :-)

/Bella   

2 kommentarer:

  1. Åh hvor får man lyst til at røre!! SÅ flotte og "fede" perler. Jeg får sådan en fornemmelse af fløde - giver det (på trods af farven) mening?? Farven er jo nærmest mere benzin eller olie.... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det giver god mening, for de er så dragende 🤗, og de fremstår fløjsbløde, så jeg ved også hvad du mener med fløde...det er virkelig nogle skønne perler 😊😄

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...