mandag den 7. oktober 2019

Splejset garn til "overraskelsesstrik"...


Jeg har en del rester i Blackhill Højlandsuld fra de tæpper, som jeg har hæklet tidligere -- f.eks. det her, og det her, og det her, og det her jeg er i gang med baseret på bl.a. rester, samt det her som jeg allerede har hæklet af rester.  Alle de rester vil jeg bruge på et nyt strikkeprojekt.

Som strikkenybegynder har jeg brug for øvelse og at få nogle kilometer garn mellem hænderne.  Desuden må jeg erkende, at jeg ikke er god til at hæfte ender i strik.  Jeg synes ikke at det bliver så pænt, som jeg gerne vil have -- dvs. usynligt.  Måske jeg burde øve, men jeg vil hellere strikke for sjov. 

Jeg har derfor udtænkt en snedig plan, nemlig at mit næste projekt, "kilometerprojektet", skal strikkes af garnrester, hvor jeg har splejset enderne sammen inden, så jeg dels slipper for at hæfte og dels får brugt garnrester.

Nogle af mine garnrester er større end andre, og nogle i mere klædelige farver end andre (efter min personlige smag).

Jeg har splejset og vundet et garnnøgle på 91 g.  Efter den ene regel, at de to garn-ender som splejses, skal klæde hinanden. 

Jeg har anvendt den teknik som demonstreres her.

Nu skal jeg bare i gang, og er spændt på om det er bliver nogle overraskende kombinationer :-)     

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...