fredag den 28. august 2020

Dorthes peacockfarvede ferskvandsperler fik nyt liv...

Det er ikke helt fair at starte med at vise denne smukke mixkæde af forskellige ferskvandsperler.  For historien om perlekæden starter et helt andet sted.  

Da Dorthe kom forbi med de store sølvgrå kartoffelperler, havde hun også en anden perlekæde med, som var slidt op.  Nemlig en perlekæde med smukke peacockfarvede ferskvandsperler. 


Hun ønskede sig et armbånd af perlerne.  Og for at det skulle være let at tage af og på, foreslog jeg et armbånd med magnetlås.  Vi kunne også have valgt genbruge perlekædens lås, men den hører ikke til blandt de armbåndsvenlige låse.  Så det blev en sølvoxyderet magnetlås.  

Armbåndet er syet på almindelig perletråd med knude mellem hver perle.  Netop fordi man åbner låsen ved at trække i armbåndet og hive låsen fra hinanden, har jeg syet dobbeltknuder mellem de tre perler på hver side af låsen.  Perlerne er ca, 8 mm store, og armbåndet måler 19,5 cm inkl. lås.    


Men når Dorthe kun ønskede sig et armbånd, så blev der indlysende perler tilovers.  Jeg foreslog at lave en mixkæde, hvor Dorthes perler blandes med forskellige slags ferskvandsperler.  Det får man en flot og uhøjtidelig perlekæde ud af -- synes jeg.  

Perlekæden er også syet på almindelig perletråd og har knude mellem hver perle.  For at matche armbåndet er perlekæden monteret med sølvoxyderede øskner, så Dorthes egen lås kan bruges.  Perlekæden måler 42 cm.


Jeg foreslog selvfølgelig også at lave øreringe 😊 


Således fik en knækket perlekæde nyt liv, og blev til et smykkesæt bestående af halskæde, armbånd og øreringe:


/Bella

2 kommentarer:

  1. Hvor er det et smukt smykkesæt. Jeg beundrer stadig din kreativitet og evne til at mixe, så det hele løftes op til et højere niveau. Wau.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, hvor er du sød Jette! :-) Du ved, at jeg godt kan lide at blande perler, og så er det i tillæg en god måde at få brugt de rester som man har liggende.
      Jeg håber alt er vel hos dig, og at du er frisk igen. Jeg er tilbage på 50% nu, så det går den rette vej. Får du syet nogle smukke perlekæder for tiden?
      Knus <3

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...