torsdag den 27. august 2020

Lilla hue med hulmønster...

Jeg har noget med huer.  Jeg er blevet fan af huer.  Det er selvfølgelig pga. Oslo, hvor vinteråret kræver en hue.  Alle går med hue, så det er sådan det er.  Min mor har allerede strikket en del til mig.  Men jeg vil gerne have flere at vælge imellem.  Og nu er denne kommet til.  Den startede jeg på engang i juli, og den blev også næsten færdig.  Jeg manglede kun ganske få rækker, at lukke af og hæfte ender, da den landede i kurven, til fordel for et andet strikkeprojekt.  Nu er den færdig 😊  Og ret vellykket ved at være let, luftig og pæn at have på.


Jeg har strikket den i én tråd Blackhill Højlandsuld i farven "Syren" og én tråd Blackhill Silk Kid Mohair i farven "Mørk syren".  Jeg har strikket på pind 4 og slået 105 masker op.  Inspirationen til huen er denne opskrift: hue med hulmønster.  Jeg har forlænget pullen så den "knækker", når man har den på.

/Bella

4 kommentarer:

  1. Det er da helt vildt som du har fået fat i det der strikkeri. Den hue er så fin. Trods det at jeg har strikket on af off i mange år, har jeg ikke mod på at gå igang med hulmønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er du for sød, Karin! :-) For så god er jeg slet ikke, og jeg mangler strikkeselvtillid når det kommer til bluser og trøjer, som jeg så gerne vil strikke, men ikke tror at jeg kan. Hvad dette hulmønster angår, så er det piece of cake-nemt. Hullet laves ved at man slår garnet om højre pind og strikker videre. For at få balance i antal masker, da omslaget resulterer i en ny maske, så strikker man de to masker inden omslaget sammen. Dvs. strik to masker ret sammen, slå om, strik ret ... Det er det. Der er ingen grund til ikke at prøve det af :-)
      Ha' en god weekend! Knus :-)

      Slet
  2. Lækker farve til en sød hue

    SvarSlet
    Svar
    1. Farven er supergod, men pasformen er blevet noget slap efter brug. Jeg tænker at den skal ha' en vask, og så får den en chance igen :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...