fredag den 14. januar 2022

Perlekæde med mørke runde ferskvandsperler...

 

I sidste weekend hyggede jeg mig med at sy denne perlekæde bestående af store, mørke -- næsten sorte -- ferskvandsperler.  De changerer i grønne, lilla og mørkeblå nuancer og har en flot glans.  Perlerne er ca. 8 mm store og det samme er den forgyldte magnetlås.  Perlekæden måler 43,5 cm inkl. lås.

Perlekæden er syet på almindelig perletråd slået af tre tråde og med knude mellem hver perle.  Jeg har syet dobbelt knuder mellem de tre perler på hver side af låsen, så perlekæde kan tåle at blive åbnet ved at man trækker i perlekæden.

Perlekæden var en bestilling til en fødselsdagsgave, og jeg håber den vakte den ønskede glæde -- det tror jeg, for det er en smuk perlekæde.

/Bella

2 kommentarer:

  1. Kære Bella. Jeg har beundret dine smukke ferskvandsperle smykker og kunne godt tænke mig selv at prøve at lave en halskæde eller et armbånd. Jeg synes dog ikke at jeg kan finde de smukke, store, runde ferskvandsperler på ca. 8 mm, som du bruger i både sort, hvid og andre farver. Hvor køber du dine perler henne - kan du nævne et par steder? På forhånd tak. Mvh Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lotte,
      Tak for din besked. Jeg synes endelig at du skal give det et forsøg, at sy perlekæder og armbånd er en skøn hobby. Jeg handler f.eks. perler hos Smyks.dk, Pearlandpieces.dk, Ravstedhus.dk (men de er meget dyre) og hos Anku.dk. Anku.dk er mit favoritsted -- stort og flot udvalg i rigtig god kvalitet til fornuftige priser. Men hjemmesiden er ikke særlig god, og det er svært at se og fornemme perlerne. Jeg har god erfaring med at aftale fysisk besøg i butikken. Håber at det hjælper. Ellers skriv gerne igen.
      Bedste hilsener, Bella

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...