mandag den 5. juni 2023

Babytæppe...

 

Jeg er gået i gang med babytæppet, og er endt med at gentage en gammel kending, nemlig opskriften på relieftæppe fra den tidligere blog "Hvad bier tænker".

Jeg har i lighed med tidligere slået 107 masker op, strikker i dobbelt garn, og denne gang på pind 4.  

Garnet, som er Cottonwool fra Garnudsalg, er virkelig lækkert at strikke med.

Det var min plan, at babytæppet skulle baseres på en af opskrifterne fra Ditte Larsens seneste strikkebog "Marie Krøyer på pindende", fordi jeg gerne ville strikke efter diagram.

Jeg prøvede opskrifterne af, og jeg kan anbefale diagramstrik, det er super-nemt, man gør bare hvad der står, og diagrammet læses som man strikker.

Jeg fik ikke rigtig taget billeder, men jeg har et enkelt med en strikkefejl, som ikke just underbygger min påstand om, at det er nemt at strikke efter diagram.  Men det er det altså!

Jeg syntes dog ikke at opskrifterne med hulmønstre var egnede til babytæppe og derfor blev det opskriften med reliefmønstret.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...