torsdag den 15. juni 2023

Mine favoritperlekæder for tiden...

 

Hvis man spørger Lene, vil hun sige, at jeg altid har hvide runde perler på.  Det har jeg også tit, men ikke hele tiden.

Det her er de perlekæder jeg går mest med lige for tiden.

Ikke overraskende er min nye perlekæde med keshiperler blandt favoritterne.  

Den lange multifarvede perlekæde med de store kartoffelperler, som jeg syede i april sidste år da vi skulle til min svogers 50 års fødselsdag, er også ofte om halsen på mig.  Efter festen brugte jeg den et par gange, og det var det.  Men dette forår har jeg virkelig taget den i brug.  På billedet ligger den med stjernelås, men jeg bruger næsten altid den aflange Lynggaard-blondelås til denne kæde.

Min trutti-futti-perlekæde med store runde forskellig-farvede ferskvandsperler har jeg også på mindst en gang om ugen.  Den ligger meget smukt i åbningen på en skjorte, og så overrasker den med farverne.  Til den bruger stort jeg set altid Lynggard-blomsterlåsen, alternativt stjernelåsen, og en sjælden gang en af mine mindre kuglelåse.

Den lange perlekæde med grå-grønne ferskvandsperler er jeg særligt glad for sammen strik -- uldstrik i vinterhalvåret, og nu er det let hørstrik.  Jeg har også en "lillesøster" til denne perlekæde, hvor jeg sandt må sige, at den går jeg stort set aldrig med.  Den burde jeg lave om til noget andet.

Men man skal aldrig sige aldrig, for den sidste perlerkæde har haft en meget lang pause på ca. 14 år, hvor jeg ikke har brugt den.  I den periode har jeg flere gange tænkt, at jeg kunne klippe den op og bruge perlerne til noget andet.  Men dette forår har jeg haft den på igen og igen.  Jeg må også korrigere, for der er ikke tale om en, men to lange ens perlekæder, som jeg bruger enten lagt dobbelt som snokæde eller to lange kæder der bæres løst sammen.  

Jeg har aldrig vist dem på bloggen før, for jeg syede dem længe inden jeg startede på bloggen.  De fortjener egentlig et selvstændigt blogindlæg.  

Begge kæder er monteret med dupsko og jeg låser lukker dem gerne med henholdsvis lille kugle-blondelås og lille guld-kuglelås (smilet) fra Lynggaard.  Når jeg har dem på sammen som snokæde samler jeg dem i tillæg med en kædeforkorter i sølv.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...