fredag den 23. juni 2023

Perlekæde til min ph.d.-studerende...

 

Jeg syede fornylig en perlekæde til min ph.d.-studerende som venter sig.  Anledningen var at der blev holdt babyshower for hende og babyen. 

Min oprindelige plan var at have babytæppet færdigt, så det kunne være min gave.  Men så skulle jeg turbo-strikke dag og nat, og det er ikke hygge-strik for mig.

Jeg fandt i stedet perler frem og designede denne ungdommelige og uformelle perlekæde i en skøn blanding af forskellige ferskvandsperler.

Perlekæden er også babyvenlig ved at have magnetlås, og kan derfor tåle at blive hevet i.  Den er i tillæg hurtig at tage på, hvis moren skal hurtigt ud af døren.

Perlekæden måler 43,5 cm inklusiv lås.  Den er syet på almindelig perletråd slået af tre tråde, og har knude mellem hver perle.  Dog, som sædvanlig, dobbelte knuder mellem de tre perler på hver side af låsen.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...