søndag den 3. marts 2024

Påskeklip -- blødkogte æg i æggebægere...

 

Lad mig inspirere med lidt klippet påskepynt, og i tilpas god tid til at du også kan nå at klippe lidt pynt selv.

Jeg hyggede nemlig den anden aften med at klippe blødkogte æg i æggebægere -- intet mindre :-)

Find karton, papir, blyant, saks, lim og snor/tråd frem — og stansejern, hvis du har.

Jeg tegnede skabelon af æg og æggebæger på karton, og klippede dem ud.  

Faktisk, så googlede jeg først “æggebæger”, for at finde den visuelle form, som mine æggebægere skulle ha’.

Herefter tegnede jeg æg og æggebæger efter skabelonerne på kraftigt papir.  Hvidt papir til æggene, tosidet designpapir (fra det glemte guld) til æggebægerne, og gult papir til blommerne.

Æggeblommerne "klippede" jeg med stansejern.

Bemærk, der går 2 æggebægere og 2 æggeblommer og 1 æg per ophæng, som limes sammen.  Jeg brugte en almindelig limstift.

Mit ophæng med æggebæger måler 8,5 cm. i højden.

Jeg har stanset hul til ophæng med huldimseren, og jeg hat brugt samme type snor, som jeg normalt bruger til sommerarmbånd, men man kan også fint bruge sytråd.

God fornøjelse!

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...