fredag den 20. maj 2016

Tid til spinkle sommerarmånd...


En SMS-snak med Louise i går aftes mindede mig om, at både Sille og Lone ønsker sig et sommerarmbånd.  Og det gør jeg også selv :-)

Ingen kan som Sille slide et sommerarmbånd op.  Jeg ved ikke, hvordan hun gør, og jeg er egentlig også ligeglad, for mit tante-hjerte bobler af glæde, når hun spørger, om jeg vil være sød at lave et nyt til hende.  Der er da ikke noget jeg hellere vil :-)


Lone (ja, Lone, hvis perlekæde jeg havde stor fornøjelse af i påsken :-)) ønskede sig et armbånd med brun ferskvandsperle og brun snor.  

Sille skulle som sædvanlig ha' lilla snor, og jeg fik to armbånd, dels med blå og dels rustrød snor.  Jeg lavede også nogle ekstra armbånd, nu jeg var i gang, for det er en fin lille gave at kunne gi' :-)


/Bella

8 kommentarer:

  1. Søde armbånd. Fine og lette til sommerbrug

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, de er nemlig fine og lette til sommerbrug :-)

      Slet
  2. Hvor er det dejligt, når man lige frem får bestillinger på det man laver. Det er et sikkert tegn på at tingene bliver brugt og så giver det virkelig mening! De er i øvrigt rigtig søde, de armbånd de laver - kan specielt lide det brune.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Malin! Ja, det er dejligt, når man får bestillinger :-) Næsten alle familiens piger (store og små) har denne slags armbånd, og måske en gang om året sætter jeg ny snor i, fordi den falmer. For Sille gælder det noget oftere :-)

      Slet
  3. De er rigtig fine. Sætter du selv " ører" i perlen eller køber du dem færdige. Jeg kunne nu godt finde på at bestille et. I grønt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin! :-) Ja, jeg laver selv "øjet" i hver side af perlen. Jeg laver det af tynd sølvtråd, som jeg køber hos ANKU. Det er billigere i længden, og betyder at jeg selv kan afklippe passende stykke tråd som passer til perlens størrelse. Det kan du evt. læse om her: http://bellasbedrifter.blogspot.dk/2014/06/sommer-proviantering.html. Perlerne er ferskvandsperler af typen knapperle, som er en designet perle, der laves ved at der lægges et stykke rundt, flad væv ind i muslingen, som muslingen herefter dækker med perlemor i den form. Knapperler er specielt velegnet til denne type armbånd, fordi de ikke er generende af have på. Et grønt armbånd kan nemt arrangeres :-)

      Slet
  4. Totalt tanteoverskud!

    Lækre armbånd:)

    www.slinkypiinky.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maria! :-) Ingen af familiens piger skal spørge forgæves, og selvfølgelig heller ikke Sille :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...