mandag den 16. maj 2016

Så blev det tid til at GW'erne skulle ud...


Den seneste tids gode vejr er blevet udnyttet til at gøre terrassen sommerklar til udeliv :-)

Anders har ordnet for ukrudt og fejet terrassen over med fugesand, og jeg har skrubbet alle stenfadene og vasket og sorteret stenene.  

Havekrukkerne er blevet hentet fra vinterhotellet hos mine svigerforældre, og Gustav Winklerne (GW'erne, som korrekt hedder: philodendron bipinnatifidum) er kommet ud :-)



Både de, og vi, var klar -- selvom det føles noget tomt uden dem :-)



Nu er nattefrosten endelig over, og solen knap så skarp som i Kristi Himmelfartsferien, så jeg håber GW'erne klarer overgangen til udeliv uden al for mange kvaler...

Og jeg håber heller ikke, at den tunge sky er et varsel om, hvordan det kommer til at gå i år...


/Bella

12 kommentarer:

  1. De er så fine!
    Er de beregnet til at være ude om sommeren?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er -- tak! :-)
      Nej, det tror jeg faktisk ikke. Men jeg stiller vores ud dels fordi de fylder ret meget, og dels fordi jeg har set dem stå ude hele året i Rom (Italien). Det sidste gav mig faktisk ideen. Dernæst er de ret dekorative på terrassen i løbet ad sommeren. Samtidig er det et faktum, at det nogle år, går ret hårdt ud over dem. Men de kommer sig hver gang. Ret imponerende. Min svigermors er kæmpestor og super-robust og er indedøre i hendes udestue hele året -- og rigtig flot! Nu krydser jeg fingre for denne sommer :-)

      Slet
  2. De er godt nok flotte. Jeg kunne altså godt lige bruge et blad af dine planter, så næste gang, du beskærer dem, så siger du lige til. Hvordan jeg så lige får hentet et sådant blad; det er en anden historie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er ret flotte :-) Det er en aftale! Og nu er jeg selvfølgelig nysgerrig efter hvad du skal bruge det til. Skal det være frisk, og vil det kunne tåle en tur med Post Danmark? For så kan det blive fluks :-)

      Slet
    2. Jeg vil prøve at tegne/male bladet, måske lave nogle print af det og i sidste ende tørre det og sætte det i de der glasrammer uden kant på siderne.. De er meget populære, men rasende dyre, så jeg vil prøve at lave min egen ramme, uden ramme, hvis du forstår hvad jeg mener. Det kunne måske godt lade sig gøre, at sende et med Post Danmark, hvis kuverten er stor nok for det behøver ikke være superfrisk.

      Slet
    3. Hej Karin. Vær sød at sende mig en mail på denne adresse: mail.til.bella@gmail.com. Så må Post Danmark komme an på en prøve :-) Helst nu inden PD opgiver dag-til-dag-levering :-) Kh. Bella

      Slet
  3. Der er jo et par gamle kendinge! Håber den danske sommer er sød ved dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et par gamle kendinge, og det er de jo kun fordi de overlever hvert år :-) Jeg krydser også fingre for denne sommer :-) Indtil videre står de stadig ret flot :-)

      Slet
  4. Tak sødeste Bella for bladet og ikke mindst det superfine armbånd. Det er jeg rigtig glad for. Posten kom sent igår. Jeg var ude flere gange for at tjekke men så først pakken her i dag søndag. Bladet har det godt. I morgen skal det agere supermodel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, Karin :-) Godt, at bladet er nået vel frem, og har klaret "rejsen" :-) Jeg håber, at du får fornøjelse af "supermodellen" :-) Også velbekomme for armbåndet :-) Kh. Bella

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...