fredag den 27. maj 2016

Lounge-møbler...


Vi har en lille overdækket terrasse, hvor særligt jeg længe har kigget efter en eller anden form for havemøbler, som vi kunne have der.  Møbler som dels ville klæde terrassen, og dels være nogen vi vil bruge.  

Heldet var med mig onsdag i sidste uge, selvom det til at starte med ikke føltes sådan.  Jeg var nemlig strandet i transit i Kastrup lufthavn, og skulle slå tiden ihjel, og det gjorde jeg ved at blade dame- og boligblade i loungen :-)  

Pludselig i et af disse blade blev jeg forelsket i en stol.  Her var en stol jeg gerne ville lære bedre at kende, og som jeg sagtens kunne forestille mig være en del af mit udesommerliv :-) 

Det første jeg gjorde, da jeg kom hjem var at Google stolenStolen er fra FDB -- fra deres serie af designmøbler der også inkluderer og havebord og -stole, bænk samt lounge-stol og skammel.  Stolen sælges ydermere i denne måned med medlemsrabat på 1000 kr.  Det er da også værd at tage med :-)

Anders syntes også, at den var værd at kigge nærmere på, og ved fælles hjælp fik Anne Marie og jeg sjusset os frem til den nærmeste Kvickly med udstilling af havemøbler :-)  Og i søndags drog Anders og jeg på tur med det ene formål :-)

Det viste sig dog, at Kvickly ikke må udstille møblerne, da de kun må handles over nettet (fik vi at vide).  Hrmmm?  Det gør det jo alt andet lige noget sværere at afprøve siddekomfort, kvalitet og finish.

Mandag besluttede jeg, at vi ville tage chancen og bestille dem ubeset på nettet, og var de ikke OK, så måtte vi ha' ulejligheden med at returnere dem.  Vi bestilte dem til levering torsdag, for der havde jeg mulighed for at være hjemme og tage imod.  

I går oprandt den store dag, og lad mig lige tilføje, at jeg i de mellemliggende dage, havde tænkt over det cirkus, der kan opstå når møbler skal samles.  Men den bekymring var totalt ubegrundet.  For hvert møbel kom samlet :-)


Og hvilke møbler!  Det er bare kram, finishen er i orden og komforten i top!


Nu skal hynderne til stolen bare komme på lager, så skal jeg også investere i dem :-) 

/Bella

11 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Og de ser ud til at være bredde nok til at sidde og strikke eller hækle uden at man kommer i klemme i armlænet - det er højt prioriteret, når vi engang skal ud og investere til vores terrasse :-) Og vejret er jo til at nyde dem idag - måske med et tæppe indtil hynderne kommer....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Henriette! :-). Du har helt ret, de har nemlig god bredde, så man kan sidde med sit håndarbejde :-). Jeg har allerede prøvet det af :-). Jeps, vi prøver os frem med lidt tæpper og puder :-). Hvis det er noget i denne stil af møbler I skal ha' til jeres terrasse, så kan de anbefales :-)

      Slet
  2. Det ser skønt ud. Så håber vi bare vejret bliver godt så I kan nyde stolene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Vi er rigtig glade for dem -- og vi håber også på dejligt weekend-vejr :-)

      Slet
  3. Lækre brede stole, og så med skammel så man kan smække benene op. :-)

    SvarSlet
  4. Hejsa,
    jeg har nomineret dig til en Liebster award:)

    http://www.slinkypiinky.dk/2016/05/28/liebster-award/

    Mvh
    Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria!
      Tak, det er pænt af dig og et fint kompliment til bloggen -- tror jeg? For jeg har ikke tænkt på bloggen som sådan en prestigefyldt blog, men snare som mit personlige hyggeprojekt :-) Men jeg tror faktisk, at din indstilling kan tjene et formål, som er helt i bloggens ånd. Derfor mange tak!
      Kh. Bella

      Slet
  5. Nøj, hvor er de flotte! Jeg er grøn af misundelse... Vi er lige ved at lave en terrasse til huset, og er på udkig efter havemøbler. Vi har indtil nu, ikke fundet det rigtige. Vi har været forbi hjemmesiden du linkede til, og vi vil gerne have det hele; liggestolene, bordet og tilhørende stole. Det er megaflot - og megadyrt... Det bliver nok desværre ikke lige nu, men jeg håber, vi kan finde møblerne igen på et tidspunkt, når vores opsparing er på højkant igen efter terrassebyggeriet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Malin, jeg kan godt forstå, at du er grøn af misundelse, for de er ikke mindre end al misundelse værd. De er så fine og så lækre, og vi er så glade for dem. Nu kunne vi jo "nøjes" med to sæt, og det er helt klart dyrere, når man skal møblere en hel terrasse. Men det er min (vores) erfaring, at det betaler sig at spare sammen og få den gode kvalitet, som holder og holder og som man er glad for :-)
      Men jeg ved også at nogle gange kan man ikke vente, og man indgår et kompromis :-) Men som sagt, de kan anbefales :-)

      Slet
  6. Vi har også haft kig på dem. Er det noget med at ryggen kan indstilles?

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem kan jeg virkelig varmt anbefale -- vi er så glade for vores :-)
      Ja, ryglænet kan justeres via sædet, som kan skubbes frem/tilbage.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...