lørdag den 3. december 2016

Hæklede (beduggede) nisser...

 

Man siger ofte at "heldet følger den tossede", men det er efterhånden mere korrekt i mit tilfælde, at sige at "heldet følger den heldige".  For jeg er inde i en god stime :-)  

Nu er jeg nemlig blevet forkælet af min mor med hæklede nisser.  Måske du husker, hvordan jeg kækt og uopfordret vedlagde opskriften, da jeg på et tidspunkt sendte hende en lille pakke? Hæ-hæ, hun er altid frisk på en udfordring :-)


Nisserne, dem er jeg vilde med :-)

For at give deres små buttede kroppe lidt tyngde, har hun fyldt dem med riskorn.  Det er også hende der har givet dem røde næser, som får dem til at se lidt beduggede ud, synes jeg :-)  De har sikkert fået for meget glögg, og det kan man jo dårligt bebrejde dem i denne tid :-)  Jeg håber selv på et glas i morgen, når Lene og jeg skal på julemarked :-)

Nu holder de mig med selskab på arbejdsværelset :-)



Du finder opskriften på nisserne hos Strikkefåret :-) 


/Bella

12 kommentarer:

  1. De små alfer er rigtig sjovt! Jeg vil vædde på, at de vil få op til ballade!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes, they are fun and sweet looking (and looking a bit drunk), and I'm pretty sure they are up for trouble! :-) Wonder where I'll find them next in my study :-)

      Slet
  2. Hvor er de sjove-:)
    Og hvor er du heldig, at du er din mors datter-:) -:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er så charmerende, at man ikke kan la' være med at holde af dem -- på trods af deres røde næser :-)
      Siden at man ikke selv vælger sine forældre, så føler jeg mig også ret heldig med min mor. Hende vil jeg ikke bytte :-) Jeg tror også, at min mor er tilfreds med mig -- sagt i skarp konkurrence med børnebørnene :-) :-)

      Slet
  3. Hvor er de skønne!! Måske skulle jeg frigøre et par timer og forøge bestanden af nisser en smule 😁

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er de ikk'. :-). Find lige lidt tid, Henriette, og udvid din bestand af nisser. De her er i hvert fald ret charmerende :-)

      Slet
    2. Så nåede der også lige at komme lidt ekstra nisser hos mig - tak for henvisningen til opskrift.

      Slet
    3. Ja, jeg har set dem :-) De er fantastiske :-) Og udover at de skabte glæde med deres gode selskab denne jul, så er du jo også klar til næste jul :-)

      Slet
  4. Du er sørme heldig, du har en mor, der lige kan hækle sådan nogle skønne nisser. Jeg kan godt lide den røde tud. Beduggede nisser gør det hele lidt sjovere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er heldig med både nisser og min mor :-), og de her beduggede nisser er ret søde, sådan lidt jule-humor :-)

      Slet
  5. De er simpelthen for skønne, de beduggede nisser!! De minder mig om den 'fylletomte' vi havde, den gang jeg var barn; en nisse syet i filtstof, med lange ben og arme og en stor, rød næse. Min mor plejede altid at hænge ham på en af vinflaskerne i vinreolen - og der hænger han sikker lige nu igen =)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er det ikke sjovt, at den røde næse gør sådan en stor forskel for, hvordan at nissen opleves? :-)
      De nisser vil også fremover være et fast indslag i vores jul, ligesom fylletomten hjemme i dit barndomshjem -- det er godt med lidt julehumor :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...