mandag den 23. maj 2016

Anne Maries perlekæder...


I pinsen, mens jeg havde selskab af en ret vedholdende forkølelse, sad jeg lige så stille og syede et par smukke perlekæder til Anne Marie.  Det var lige hvad jeg trængte til, at sidde roligt og hygge med perler :-)  Jeg syede dels en klassisk perlekæde med flotte store hvide runde ferskvandsperler og dels en vidunderlig perlekæde med kartoffelperler i creme, hvide og rosa nuancer.  Den sidste har jeg selv, og den er én af mine yndlingsperlekæder.  Nu bliver den allersidste streng, som jeg har, Anne Maries :-)

Jeg strengede begge kæder op, før jeg gik i gang med at sy.  Begge kæder skulle nemlig monteres med dupsko, og det vil sige at perlestrengene skulle midterbrydes for at sikre, at de største perler placeres forrest  på de respektive perlekæder (læs evt. mere her).  Her udover skulle begge perlekæder forlænges, og egnede perlers placering skulle afstemmes. 




Som altid er det svært at tage billeder af hvide perler.  Men jeg håber, at du kan fornemme hvor lækre begge perlekæder er.  De er syet på almindelig perletråd slået af tre tråde, er som nævnt monteret med dupsko, og måler hver knap 47 cm.



/Bella

5 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte!
    Og jeg fatter stadig intet af det, du skriver, men det lyder vildt klogt-:) -:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Susanne :-)
      Jeg smiler -- for jeg har ikke tænkt på, at perlesyning kan lyde klogt :-) Det er under alle omstændigheder en skam hobby :-)

      Slet
    2. "skøn hobby" --selvfølgelig :-)

      Slet
  2. Lækre smukke kæder. Dem håber jeg Anne-Marie bliver glad for

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak :-) Jo, Anne Marie er rigtig glad :-)
      Det gode ved perler er, at de kan tåle at blive brugt, og at man kan dresse up og ned alt efter lejligheden :-) Og ligesom at de er et vidunderligt materiale at arbejde med, er de også tilsvarende vidunderlige at have på. De er ikke kolde at ha' på ligesom stenperler og vejer nærmest ingenting sammenlignet med stenperler :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...